Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Λάρισας – Βόλου
του Χάρη Ματθαίου
Η ΕΡΓΟΣΕ ανακοίνωσε την υπογραφή σύμβασης στα γραφεία της για το έργο «Κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και συστήματος ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα – Βόλος, με αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου – ΒΙΠΕ – Βόλος». Ανάδοχος του έργου είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ενώ το συνολικό κόστος του φτάνει (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) τα 82,89 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν 36 μήνες, με το στόχο για την έναρξη λειτουργίας της αναβαθμισμένης με ηλεκτροκίνηση σιδηροδρομικής γραμμής να τοποθετείται το 2025. Το έργο θα συγχρηματοδοτηθεί από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συγκεκριμένα από το ΕΣΠΑ 2014-2020, στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).
Το έργο αυτό θα αναβαθμίσει εντυπωσιακά την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες θεσσαλικές πόλεις, με εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης τύπου τρόλεϊ για ταχύτητες μέχρι και 120 χλμ./ώρα. Η διαδρομή Βόλος – Λάρισα, συμπεριλαμβανομένων των ενδιάμεσων στάσεων, θα μειωθεί στα 40 λεπτά, ενώ ανοίγει ο δρόμος για την προαστιακή σύνδεση Βόλου – Θεσσαλονίκης που η διαδρομή της θα ολοκληρώνεται σε μόλις 100 λεπτά. Το έργο περιλαμβάνει τα εξής:
• Την κατασκευή νέας παραλλαγής μονής Σ.Γ. κανονικού εύρους στο τμήμα από τη Χ.Θ. 49+184 (πριν από την είσοδο του Σ.Σ. Λατομείου) έως τη Χ.Θ. 59+677 (είσοδος Σ.Σ. Βόλου), προς αντικατάσταση της υπάρχουσας μη λειτουργικής μετρικής γραμμής στο ίδιο τμήμα.
• Την πλήρη κατασκευή Συστήματος Ηλεκτροκίνησης που αφορά την Εναέρια Γραμμή Επαφής τύπου trolley για 25 kV, 50 Hz, τον Υ/Σ ισχύος έλξης Ριζόμυλου, το σύστημα Τηλεδιοίκησης – Τηλεελέγχου της ηλεκτροκίνησης (SCADA) και την ένταξή του στο υφιστάμενο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Θεσσαλονίκης.
• Tην κατασκευή σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1, baseline 3.
• Tην κατασκευή δομημένης καλωδίωσης για την κάλυψη των τηλεπικοινωνιακών αναγκών κατά τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής.
• Tην ανακαίνιση – τακτοποίηση μέρους των γραμμών και αλλαγών στους Σταθμούς Χάλκης, Μελίας, Κυψέλης, Αρμενίου και Βελεστίνου.
• Tην ανακαίνιση κτιρίων στους Σταθμούς Χάλκης, Μελίας, Κυψέλης, Αρμενίου, Βελεστίνου, Λατομείου και Βόλου για την κατασκευή τεχνικών δωματίων.
• Tην κατασκευή νέας στάσης για επιβατική χρήση στη περιοχή της ΒΙΠΕ από τη Χ.Θ. 54+480 έως τη Χ.Θ. 54+600 της νέας παραλλαγής, για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων της ΒΙΠΕ.
• Τις φυτοτεχνικές εργασίες στη νέα παραλλαγή της ΣΓ από Σ.Σ. Λατομείου έως Σ.Σ. Βόλου.