Skip to main content
7 December 2022 07:52

Ρομποτικός βοηθός για παιδιά με αυτισμό από το ΠΑΜΑΚ

Συγκεκριμένα, Στο εργαστήριο Lab Autism του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, δημιουργήθηκε ένα «ρομποτάκι» που έχει αποστολή να ενισχύει την κοινωνική αλληλεπίδραση παιδιών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού.

Το ρομπότ Panda, με το όνομα Bady, που έχει ασπρόμαυρο περίβλημα για την αποφυγή της υπερδιέργερσης που προκαλούν σε παιδιά με αυτισμό τα έντονα χρώματα, είναι κατασκευασμένο από λείο πλαστικό υλικό με κάποια λούτρινα σημεία, έχει ενσωματωμένα ροδάκια για κίνηση και μπορεί να σταθεί σε όρθια θέση. Τα μάτια του είναι φωτιζόμενα με δυνατότητα απενεργοποίησης και οι εκφράσεις του προσώπου του απλοποιημένες.

Το ρομπότ παρουσιάστηκε σε ημερίδα με τίτλο «Συμπεριληπτική Πολιτική και Τεχνολογίες Αιχμής» που διοργανώθηκε στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου). O Bady σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από μέλη του Εργαστηρίου Αναπτυξιακών Διαταραχών-Αυτισμού, για να βοηθά τα παιδιά με διαταραχές φάσματος αυτισμού να επικεντρώνονται στις δραστηριότητες και στις πληροφορίες που δέχονται ευκολότερα.

Ο σχεδιασμός του βασίζεται στη θεωρία ότι τα ζωομορφικά ρομπότ δεν προσομοιάζουν τον άνθρωπο, επομένως τα παιδιά με έντονα χαρακτηριστικά στο φάσμα του αυτισμού, δηλαδή με πολλά αισθητηριακά προβλήματα, είναι πιθανόν να νιώθουν λιγότερο άγχος ή φόβο κατά την αλληλεπίδραση μαζί του, τόνισε η κα Ελένη Γκιόλντα, Εκπαιδευτικός Γενικής και Ειδικής Αγωγής, μέλος του εργαστηρίου Αναπτυξιακών Διαταραχών – Αυτισμού του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Το ρομπότ διαθέτει δύο ηχεία και οπτικό σύστημα ανίχνευσης φωτεινότητας και προσανατολισμού, μικρόφωνο, αισθητήρες αφής, δυνατότητα παραγωγής ομιλίας. Ο σχεδιασμός του είναι ασφαλής για παιδιά, έχει ανθεκτικότητα και λειτουργεί μέσω WoZ ρύθμισης απομακρυσμένης σύνδεσης, που φέρει τον τίτλο της ταινίας Wizard of Oz. O εκπαιδευτής κάθεται σε κάποιο σημείο και με κάποια εφαρμογή κρυφά από το παιδί χειρίζεται το ρομπότ. Έτσι διασφαλίζεται η δυνατότητα προσαρμογής στις ανάγκες του παιδιού και σε απρόοπτα, δηλαδή σε περίπτωση έναρξης επεισοδίου εκνευρισμού μπορεί ο εκπαιδευτής να αλλάζει την πορεία της συνεδρίας και της δραστηριότητας.

Τεύχος 188

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ