Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Ρομποτικά ταξί κατακτούν την Κίνα
Την Κίνα κατακτούν, σταδιακά, τα ταξί χωρίς οδηγό, καθώς περισσότερες από 30 κινεζικές πόλεις έχουν εκδώσει άδειες δοκιμής αυτόνομης οδήγησης. Στον αντίποδα, στη Γερμανία, το νομικό πλαίσιο είναι αυστηρό και δοκιμαστικά ρομποτικά ταξί κυκλοφορούν μόνο στο Μόναχο και το Αμβούργο.
Αυτά αναφέρει η DW, σύμφωνα με την οποία τα αυτόνομα ταξί κυκλοφορούν κυρίως στις κινεζικές μεγαλουπόλεις, με την έκπληξη να αφορά κυρίως στους επιβάτες, οι οποίοι χρειάζονται χρόνο για να συνηθίσουν ότι το τιμόνι του ηλεκτρικού ταξί περιστρέφεται μόνο του. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, το ρομποτικό ταξί δεν ξεπερνά την ταχύτητα των 50 χιλιομέτρων, ενώ με τον παραμικρό κίνδυνο, ο υπολογιστής επιβραδύνει απότομα την ταχύτητα του οχήματος.
Όπως διευκρινίζει η DW, στο Πεκίνο εξακολουθεί να υπάρχει υποχρεωτικά ένας άνθρωπος στη θέση του οδηγού, έτοιμος να επέμβει, αν χρειαστεί. Η Γουχάν στην κεντρική Κίνα, η οποία έγινε παγκοσμίως γνωστή την εποχή της πανδημίας, έχει προχωρήσει περισσότερο από την πρωτεύουσα. Εκεί, τα περίπου 100 ταξί Apollo Go μετακινούνται αυτόνομα, χωρίς να υπάρχει οδηγός. Ο πάροχος υποστηρίζεται από τον τεχνολογικό γίγαντα Baidu, την αντίστοιχη κινεζική μηχανή αναζήτησης Google. Οι πελάτες καλούν το ταξί μέσω εφαρμογής.
Στο Πεκίνο, με τους έξι δακτυλίους αυτοκινητοδρόμων και τους συχνά μποτιλιαρισμένους δρόμους, τα ρομποτικά ταξί επιτρέπεται, προς το παρόν, να κυκλοφορούν μόνο σε ορισμένες περιοχές μακριά από το κέντρο της πόλης.
Μπορεί τα ταξί χωρίς οδηγό να κατακτούν την Κίνα, στη Γερμανία, ωστόσο, αποτελούν σχεδόν σενάριο επιστημονικής φαντασίας λόγω του νομικού της πλαισίου, το οποίο είναι αυστηρότερο και απαιτεί υψηλό επίπεδο ασφάλειας και ευθύνης των συστημάτων, λέει ο κος Philip Kupferschmidt από τη συμβουλευτική εταιρεία Accenture.
Στη Γερμανία, το αναγκαίο νομικό πλαίσιο έχει ήδη καθοριστεί από τον νομοθέτη. Σε προκαθορισμένους και εγκεκριμένους χώρους, όπως ένα εκθεσιακό κέντρο, επιτρέπεται σε ένα αυτόνομο λεωφορείο να πραγματοποιεί δρομολόγια. Εδώ και χρόνια, η αυτόνομη οδήγηση απασχολεί τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως την BMW, τη Mercedes και τη Volkswagen.