Skip to main content
15 January 2025 06:48

Πώς να προστατευτείτε από την απάτη Caller ID Spoofing

Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών, στο πλαίσιο των συστηματικών δράσεων των μελών της και της ίδιας, ενημερώνει το συναλλακτικό κοινό ότι διεθνώς παρατηρείται αύξηση της τυπολογίας απάτης Caller ID Spoofing (αλλαγή ταυτότητας του αριθμού κλήσης και υποκλοπή πραγματικού αριθμού). Ειδικότερα, πελάτες τραπεζών και λοιπών χρηματοπιστωτικών οργανισμών, δέχονται τηλεφώνημα που, ενώ φαίνεται να προέρχεται από την τράπεζά τους, καθώς η υπηρεσία αναγνώρισης κλήσης του παρόχου τηλεπικοινωνιών εμφανίζει στον πελάτη το τηλέφωνο της τράπεζάς του, στην πραγματικότητα προέρχεται από κακόβουλους τρίτους, που εκμεταλλευόμενοι υφιστάμενες τεχνολογικές δυνατότητες και χωρίς να έχουν παραβιαστεί τα συστήματα της τράπεζας, καλούν υποδυόμενοι τραπεζικά στελέχη, προσπαθώντας να υποκλέψουν ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία (username & password, αριθμούς καρτών, PIN, OTPs κ.λπ.) προκειμένου να αποσπάσουν χρήματα από τους λογαριασμούς των θυμάτων τους. Κατά κανόνα, επικαλούνται την ανάγκη χρήσης αυτών των στοιχείων για να προστατευθεί δήθεν ο πελάτης από κακόβουλες ενέργειες.

Τα τηλεφωνήματα αυτά, για να γίνουν ακόμη πιο πιστευτά, συνήθως πραγματοποιούνται αμέσως μετά από μία αποτυχημένη τηλεφωνική προσπάθεια εξαπάτησης του ίδιου πελάτη. Στο δεύτερο τηλεφώνημα, οι κακόβουλοι τρίτοι ισχυρίζονται ότι καλούν από την τράπεζα που εντόπισε την προηγούμενη προσπάθεια εξαπάτησης και καλούν για να προστατεύσουν τον πελάτη. Μερικές συμβουλές προς το συναλλακτικό κοινό είναι:

• Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τηλεφωνήματα που φαίνεται να προέρχονται από την τράπεζά σας, αλλά ο συνομιλητής σάς ζητά ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία.

• Να θυμάστε πάντοτε ότι κατά τη διάρκεια μίας γνήσιας επικοινωνίας από την τράπεζά σας, ακόμη και αν δεν την περιμένετε ή όντως αφορά επαλήθευση συναλλαγών, δεν θα σας ζητηθεί ποτέ να αποκαλύψετε ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία.

• Αν δεχθείτε μία παρόμοια κλήση ή κατά τη διάρκεια μίας κλήσης νιώσετε ότι προσπαθούν να σας εξαπατήσουν, τερματίστε αμέσως την κλήση και καλέστε εσείς στον αριθμό εξυπηρέτησης πελατών της τράπεζάς σας.

• Να μην πληκτρολογείτε ποτέ «κωδικούς» που σας υποδεικνύουν κατά τη διάρκεια τέτοιων κλήσεων.

• Να διαβάζετε πολύ προσεκτικά ολόκληρα τα μηνύματα που σας στέλνει η τράπεζά σας με SMS OTP ή Viber OTP και να μην περιορίζεστε στην αναζήτηση και άμεση πληκτρολόγηση του εξαψήφιου κωδικού μίας χρήσης.

ΤΕΥΧΟΣ 652

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ