Skip to main content
29 May 2024 05:48

Ποιες είναι οι συνθήκες εργασίας των οδηγών ταξί;

Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, υπό την επίβλεψη του Καθηγητή Κωνσταντίνου Κεπαπτσόγλου, σχετικά με τον κλάδο των ταξί στην Ελλάδα, προέκυψαν σημαντικά στοιχεία που αφορούν τις επαγγελματικές δραστηριότητες των οδηγών ταξί. Αναλύοντας τα ευρήματα, η Freenow αποκαλύπτει τάσεις, προοπτικές αλλά και προκλήσεις μέσα από την εμπειρία των 13 χρόνων λειτουργίας της στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την έρευνα, επτά στους δέκα οδηγούς στην Αττική και σχεδόν εννιά στους δέκα οδηγούς στην υπόλοιπη Ελλάδα εργάζονται τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα και τουλάχιστον 6 ημέρες την εβδομάδα. Το στοιχείο αυτό είναι χαρακτηριστικό της ανάγκης για εκσυγχρονισμό του κλάδου, προκειμένου να επέλθει ισορροπία της προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, καθώς τα αυξημένα κόστη πιέζουν τους οδηγούς να εργάζονται περισσότερο για να τα βγάλουν πέρα.

Αντίστοιχα, η έρευνα επιβεβαιώνει ότι οι ψηφιακές εφαρμογές όχι μόνο τυγχάνουν σημαντικής ζήτησης από τους επιβάτες, αλλά συμβάλλουν καθοριστικά στη βελτίωση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας των οδηγών ταξί. Επιπρόσθετα, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, ο αριθμός των ταξί στις ελληνικές πόλεις καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών, με το αναγκαίο ζητούμενο να είναι η αύξηση των διαδρομών ανά όχημα σε περιόδους αιχμής.

Σκιαγραφώντας το προφίλ των οδηγών, η έρευνα αποκαλύπτει πληροφορίες για τα δημογραφικά χαρακτηριστικά της αγοράς ταξί υπογραμμίζοντας τις ποικίλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Συγκεκριμένα:

Σήμερα στην Αττική, το 54% δηλώνει πως οδηγεί και έχει στην ιδιοκτησία του ταξί, με το 46% να είναι οδηγοί. Τρεις στους πέντε οδηγούς στην Αττική έχουν επαγγελματική εμπειρία ως οδηγοί ταξί από 6 έως 20 χρόνια, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην υπόλοιπη Ελλάδα έχει εμπειρία από 16 έως 30 χρόνια. Στην Αττική, το 65% των οδηγών εργάζεται τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα το ποσοστό αυτό αγγίζει το 88%. Ανεξαρτήτως γεωγραφικής κατανομής σχεδόν εννιά στους δέκα οδηγούς ταξί εργάζονται τουλάχιστον 6 ημέρες την εβδομάδα με το 46% στην Αττική και το 44% στην υπόλοιπη Ελλάδα να εργάζεται 7 ημέρες την εβδομάδα.

Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με το μοντέλο λειτουργίας του ταξί στην Ελλάδα, οι οδηγοί δείχνουν να στηρίζουν τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας, προς μια κατεύθυνση αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ειδικότερα:

• Το 93% των οδηγών στην Αττική και το 61% στην υπόλοιπη Ελλάδα δεν θα δέχονταν διαδρομές με χαμηλότερη τιμή από το υφιστάμενο κόμιστρο, προκειμένου να αυξήσουν τον τζίρο τους.

• Το 63% των οδηγών στην Αττική και το 73% στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι υπέρ της ελάχιστης χρέωσης.

• Αρνητική άποψη κυριαρχεί ανάμεσα στους οδηγούς για την ύπαρξη μέγιστης χρέωσης ανά διαδρομή. Το 66% των οδηγών στην Αττική είναι αρνητικό στην επιβολή μέγιστης χρέωσης ανά διαδρομή, με το 15% να υποστηρίζει την ύπαρξή της. Αντίστοιχα, το 49% τάσσεται υπέρ της απουσίας μέγιστης χρέωσης ανά διαδρομή, με το 37% να τάσσεται κατά.

• Μία σχετικά μεγάλη μερίδα οδηγών (34% στην Αττική και 43% στην υπόλοιπη Ελλάδα αντίστοιχα) δεν απορρίπτουν το ενδεχόμενο η εφαρμογή δυναμικής τιμολόγησης, να συνεισφέρει θετικά στον κλάδο.

• Το 59% στην Αττική και το 68% στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι υπέρ της επιδότησης κομίστρου με κάθε νόμιμο τρόπο ως κάτι θετικό για τον κλάδο.

ΤΕΥΧΟΣ 516

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ