Skip to main content
3 February 2023 07:52

Οι εργαζόμενοι επιζητούν περαιτέρω πρόσβαση σε AI

Της Αφροδίτης Μπαλίδου

Έρευνα του WorkLab της Microsoft επιχείρησε να μετρήσει τις προσδοκίες των εργαζομένων σε μια εποχή οικονομικής αβεβαιότητας και ραγδαίων τεχνολογικών αλλαγών (όπως η άνοδος του δημοφιλέστατου τελευταία ChatGPT) για την υβριδική εργασία. Ερευνήθηκαν 2.700 εργαζόμενοι και 1.800 decision makers στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιαπωνία.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 89% των ανθρώπων αισθάνονται «πιο ικανοποιημένοι» όταν έχουν πρόσβαση σε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (AI) «επειδή μπορούν να αφιερώσουν χρόνο σε εργασία που έχει πραγματικά σημασία». Ωστόσο, το 30% των εργαζομένων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι δεν έχουν πρόσβαση σε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Από αυτούς που έχουν πρόσβαση σε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, το 54% είπε ότι οι δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης βοηθούν στις εργασίες επίλυσης προβλημάτων και το 89% ελπίζει ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για περισσότερες εργασίες και δραστηριότητες.

Η έρευνα της Microsoft διαπίστωσε επίσης ότι το 77% των εργαζομένων επιθυμούν να έχουν περισσότερη πρόσβαση σε εργαλεία χαμηλού ή μηδενικού κώδικα (low-code και no-code αντίστοιχα), και πάλι επειδή αυτά τα εργαλεία μπορεί να βοηθήσουν τον οργανισμό τους να αυτοματοποιήσει επαναλαμβανόμενες ή πεζές εργασίες, να μειώσει το κόστος, να βελτιώσει τις αναλυτικές ικανότητες, να διαχειριστεί καλύτερα δεδομένα και την προώθηση της καινοτομίας.

Η έρευνα διαπίστωσε ακόμη ότι περίπου τα 2/3 των ερωτηθέντων εργάζονταν από το σπίτι ή μόνο με μερική απασχόληση στο γραφείο. Η έρευνα βρήκε επίσης μια αποσύνδεση μεταξύ των διευθυντών που υλοποιούν έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και των εργαζομένων που χρησιμοποιούν τα τεχνολογικά μέσα. Περίπου το 61% των εργαζομένων δήλωσε ότι ένιωθε ότι ήταν αναπόσπαστο μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού, ενώ το 70% είπε ότι οι πολιτικές της εταιρείας περιορίζουν την ικανότητά τους να εξερευνούν ή να εφαρμόζουν δικές τους ψηφιακές λύσεις.

Τα ευρήματα δείχνουν να ταιριάζουν με τη στρατηγική της Microsoft για επένδυση στο AI και εργαλεία όπως το ChatGPT. Ο τεχνολογικός γίγαντας έκανε πρόσφατα μια μεγάλη επένδυση στο OpenAI, την εταιρεία πίσω από το ChatGPT, και είπε ότι θα αναπτύξει τα μοντέλα του OpenAI σε καταναλωτικά και επιχειρηματικά προϊόντα του και «θα εισαγάγει νέες κατηγορίες ψηφιακών εμπειριών που βασίζονται στην τεχνολογία του OpenAI».

Τεύχος 220

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ