Skip to main content
23 October 2024 05:44

Ξεκινάει η ψηφιακή εποχή για τον ΟΣΕ

Με βασικό στόχο τη μετάβαση του ΟΣΕ στην ψηφιακή εποχή, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ξεκινάει σειρά δράσεων και επενδύσεων, μέσω των οποίων οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι θα αποκτήσουν υπηρεσίες τηλεματικής, ψηφιοποίηση σταθμών εισόδου / εξόδου και συστήματα ασφαλείας στις σήραγγες.

Υπεγράφη ανάμεσα στο ΤΕΕ και την κοινοπραξία των εταιρειών TEΡΝΑ – GLOBILED, η σύμβαση για την προμήθεια υποδομών ασφαλείας σε σήραγγες, συνολικού προϋπολογισμού 29,4 εκατ. ευρώ. Στόχος του έργου είναι η εγκατάσταση έξυπνων συστημάτων Internet of Things (ΙοΤ) με στόχο την επίλυση επιτακτικών ζητημάτων ασφάλειας των σηράγγων σε ό,τι αφορά την πυρανίχνευση, τον φωτισμό, καθώς και την έλλειψη παρακολούθησης κρίσιμων παραμέτρων της δομικής υγείας τους, όπως είναι ο τίτλος της σύμβασης.

Οι σήραγγες στις οποίες θα εγκατασταθούν τα συγκεκριμένα συστήματα είναι η σήραγγα Καλλιδρόμου 9,3 χλμ., η σήραγγα Όθρυος 7,02 χλμ., η σήραγγα Τεμπών 5 χλμ., η σήραγγα Παναγοπούλας 4,5 χλμ., η σήραγγα Περάματος 3,5 χλμ., η σήραγγα Αιγίου 3,5 χλμ., η σήραγγα Πλατάνου 2,4 χλμ., η σήραγγα Πλαταμώνα 4,3 χλμ., η σήραγγα Κακιάς Σκάλας 2,4 χλμ., η σήραγγα Τράπεζας 2,2 χλμ.

Στο αντικείμενο του έργου, ως προαίρεση υπάρχει και η δυνατότητα αύξησης του φυσικού αντικειμένου και σε άλλες σήραγγες πέραν των προαναφερόμενων.

Το δεύτερο έργο του Υπουργείου αφορά στην εγκατάσταση πυλών εισόδου / εξόδου σε σιδηροδρομικούς σταθμούς, προκειμένου να γίνεται εύρυθμα και με ασφάλεια η χρήση των τρένων, αλλά και να ελεγχθεί το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής που κατά κύριο λόγο εντοπίζεται στον Προαστιακό. Τον σχετικό διαγωνισμό ύψους 36 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ που εντάσσεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ενέκρινε ο ΟΣΕ και αναμένεται να βγει στον αέρα μέχρι τις αρχές του 2025, κινώντας το ενδιαφέρον των εταιρειών τεχνολογίας. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Αυτό που θα έχει ενδιαφέρον είναι πως το σύστημα πυλών εισόδου και εξόδου στον Προαστιακό της Αθήνας θα πρέπει να είναι συμβατό με το σύστημα του ΟΑΣΑ, δηλαδή να έχουμε μια διαλειτουργικότητα των συστημάτων ούτως ώστε ο επιβάτης να κάνει χρήση του μέσου – στο αστικό του τμήμα – με το ίδιο εισιτήριο που χρησιμοποιεί για μετρό, λεωφορεία ή τραμ.

ΤΕΥΧΟΣ 604

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ