Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Κινεζικές εταιρείες απειλούν την Amazon
Του Χρίστου Κρανάκη
Όπως αναμενόταν, οι οικονομικοί «διαξιφισμοί» ΗΠΑ – Κίνας γίνονται ολοένα και πιο έντονοι. Αυτή τη φορά, επίκεντρο της αντιπαράθεσης των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του πλανήτη γίνεται το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Συγκεκριμένα, η απόλυτη κυριαρχία της αμερικανικής Amazon στον χώρο αναμένεται να απειληθεί από τις επενδυτικές πρωτοβουλίες των κινεζικών κολοσσών Pinduoduo και ByteDance (ιδιοκτήτρια του TikTok), καθώς αμφότερες επέκτειναν τις εμπορικές συναλλαγές μέσω διαδικτύου σε χώρες της Δύσης, σκοπεύοντας στην πώληση κινεζικών προϊόντων στην παγκόσμια αγορά.
Αρχικά, η Pinduoduo, που αποτελεί μία εκ των μεγαλυτέρων κινεζικών εταιρειών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ανακοίνωσε τον Σεπτέμβρη τη δημιουργία πλατφόρμας αγορών στις ΗΠΑ υπό την ονομασία Temu, μέσω της οποίας οι αμερικάνοι καταναλωτές έχουν πλέον τη δυνατότητα αγοράς κινεζικών ρούχων και ηλεκτρονικών ειδών. Σχεδόν ταυτόχρονα, η ByteDance σύστησε και αυτή με τη σειρά της, την πλατφόρμα πωλήσεων προϊόντων μόδας If Yooou, η οποία εξυπηρετεί πελάτες σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία και Γαλλία.
Εμπορικοί αναλυτές, υποστηρίζουν πως οι δύο εταιρείες διαβλέπουν δυνατότητες εισχώρησης στις καταναλωτικές αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης, ενώ επιχειρούν να μιμηθούν το πετυχημένο παράδειγμα της κινεζικής Shein, η οποία έχει ξεκινήσει να λανσάρει κινεζικά προϊόντα μόδας στη Δύση και πλέον κοστολογείται στα 100 δισεκατομμύρια δολάρια.
Φυσικά, οι προσπάθειες των κινεζικών εταιρειών να αποσπάσουν μερίδιο από τη «πίτα» του ηλεκτρονικού εμπορίου έρχονται σε άμεση αντιπαράθεση με την επί χρόνια επικρατούσα εταιρεία στον κλάδο, την Amazon. Μάλιστα, εικάζεται πως η Amazon αναμένεται να δεχθεί πολυεπίπεδες πιέσεις, καθώς η μεν Pinduoduo θα επιχειρήσει να αμφισβητήσει την Amazon με «όπλο» της τα πιο φθηνά προϊόντα, ενώ η ByteDance θα «χτυπήσει» την Amazon στην κατηγορία της μόδας, μια αγορά στην οποία η δεύτερη έχει ανακοινώσει επιθετικές πρωτοβουλίες προκειμένου να την καλύψει.