Skip to main content
20 December 2024 06:50

Η Skroutz προσφεύγει νομικά κατά της Meta

Η Skroutz αποφάσισε να προχωρήσει σε περαιτέρω νομικές ενέργειες κατά της Meta Platforms Inc., ως απάντηση στη συνεχιζόμενη κατάχρηση του εμπορικού της σήματος και λογοτύπου στο Facebook και το Instagram. Εδώ και σχεδόν έναν χρόνο, μη εξουσιοδοτημένες σελίδες στα εν λόγω μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούν το λογότυπο της Skroutz για να προβάλλουν ψεύτικες διαφημίσεις, όπως προσφορές για «απαράδοτα κουτιά» και πανάκριβα προϊόντα που πωλούνται έναντι μόλις 2 ευρώ.

Το φαινόμενο αυτό δεν περιορίζεται μόνο στη Skroutz, αλλά επηρεάζει καθημερινά δεκάδες brands, προκαλώντας ζημιά στους καταναλωτές και πλήττοντας την αξιοπιστία των επιχειρήσεων. Από την πρώτη στιγμή, η νομική ομάδα της Skroutz ακολούθησε τη διαδικασία αναφορών που – υποχρεωτικά – έχει θεσπίσει η Meta, προκειμένου να αντιμετωπίσει και να εξαλείψει αυτό το πρόβλημα. Ωστόσο, η ανταπόκριση της Meta ήταν ανεπαρκής, περιοριζόμενη αποκλειστικά σε αντιδραστικά μέτρα, όπως η διαγραφή σελίδων κατόπιν αναφοράς από τις θιγόμενες εταιρείες, μια διαδικασία που έχει αποδειχθεί αναποτελεσματική.

Μετά από μήνες ανεπιτυχών προσπαθειών για την επίλυση του ζητήματος μέσω διαλόγου και των διαδικασιών της Meta, η Skroutz αναγκάστηκε να προσφύγει σε δικαστική προστασία. Το Πρωτοδικείο Αθηνών εξέδωσε μια πρωτοποριακή απόφαση ασφαλιστικών μέτρων, με εφαρμογή του Κανονισμού Ψηφιακών Υπηρεσιών (DSA), υποχρεώνοντας τη Meta:

• Να σταματήσει κάθε παραβίαση των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας της Skroutz και να απέχει από οποιαδήποτε μελλοντική παραβίαση.

• Να αποσύρει από τις πλατφόρμες της όλες τις ψεύτικες διαφημίσεις που χρησιμοποιούν το λογότυπο της Skroutz.

• Να αποτρέπει τη δημιουργία σελίδων που στο περιεχόμενό τους περιλαμβάνονται τα διακριτικά γνωρίσματα της Skroutz.

Η απόφαση επιβάλλει επίσης χρηματική ποινή ύψους 3.000 ευρώ και προσωπική κράτηση διάρκειας ενός μήνα στους νόμιμους εκπροσώπους της Meta στην Ιρλανδία για κάθε παραβίαση της απόφασης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από την έκδοση της απόφασης, η εταιρεία έχει καταγράψει περισσότερες από 150 παραβιάσεις του σήματός της μέχρι σήμερα στην πλατφόρμα του Facebook.

ΤΕΥΧΟΣ 645

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ