Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Η CPS επισημαίνει τις συχνότερες κυβερνοαπάτες
Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει ενισχύσει όχι μόνο τις νόμιμες βιομηχανίες, αλλά και τους κυβερνοεγκληματίες, καθιστώντας την πρόληψη της απάτης πιο σύνθετη και κρίσιμη από ποτέ. Από την κυβερνοαπάτη και τις εσωτερικές απάτες μέχρι τις εξελιγμένες μεθόδους, όπως απάτη CEO και απάτες που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη, το τοπίο της επιχειρηματικής απάτης γίνεται ολοένα και πιο πολύπλοκο. Όπως αναφέρει η Check Point Software Technologies, με αφορμή την παγκόσμια εβδομάδα ενημέρωσης για την απάτη, η εξέλιξη της κυβερνοαπάτης ακολουθεί την πρόοδο της τεχνολογίας. Ενώ παλαιότερα οι απάτες περιορίζονταν σε απλά μηνύματα ηλεκτρονικού «ψαρέματος», σήμερα οι επιθέσεις αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση για την εξατομίκευση και τη βελτίωση της επιτυχίας τους.
Σύμφωνα με την Check Point Software, οι κυριότερες μορφές απάτης περιλαμβάνουν αρχικά την απάτη στον κυβερνοχώρο. Η χρήση phishing, κακόβουλου λογισμικού και ransomware παραμένει διαδεδομένη. Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στοχεύουν σε ευαίσθητα δεδομένα και διαταράσσουν τις επιχειρηματικές λειτουργίες.
Επιπλέον, η εσωτερική απάτη αποτελεί σημαντική απειλή εκ των έσω και περιλαμβάνει δόλιες ενέργειες από υπαλλήλους, όπως παραποίηση εγγράφων, υπεξαίρεση και κλοπή. Αυτός ο τύπος απάτης αναδεικνύει την ανάγκη αυστηρών εσωτερικών ελέγχων και παρακολούθησης για τον έγκαιρο εντοπισμό ανωμαλιών.
Η απάτη με τιμολόγια είναι άλλη μια μορφή εξαπάτησης. Οι επιτήδειοι στέλνουν ψεύτικα τιμολόγια σε επιχειρήσεις, ελπίζοντας ότι θα διεκπεραιωθούν χωρίς έλεγχο. Αυτή η μορφή απάτης μπορεί να απορροφήσει κεφάλαια, εάν οι οργανισμοί δεν διαθέτουν επαρκείς διαδικασίες επαλήθευσης, υπογραμμίζοντας τη σημασία των λεπτομερών ελέγχων των συναλλαγών.
Η «απάτη των CEO» είναι άλλη μια μορφή απάτης, στη βάση της οποίας οι απατεώνες παριστάνουν τα υψηλόβαθμα στελέχη για να εξαπατήσουν τους υπαλλήλους, ώστε να μεταφέρουν χρήματα ή να μοιραστούν ευαίσθητες πληροφορίες. Αυτή η τακτική έχει γίνει ευκολότερη με τη χρήση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, η οποία επιτρέπει τη ρεαλιστική μίμηση του στυλ επικοινωνίας των στελεχών.
Η λεγόμενη «εξαπάτηση για επιστροφή» είναι ιδιαίτερα συχνή στο λιανικό εμπόριο, όταν οι πελάτες εκμεταλλεύονται τις πολιτικές επιστροφών για οικονομικό όφελος. Αυτός ο τύπος απάτης υπογραμμίζει την ανάγκη για σαφείς πολιτικές και εκπαίδευση των εργαζομένων για τον εντοπισμό ύποπτων επιστροφών.
Ως «απάτη στη μισθοδοσία» περιγράφεται η κατάσταση στην οποία οι εργαζόμενοι χειραγωγούν τα συστήματα μισθοδοσίας για προσωπικό όφελος, και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απροσδόκητες οικονομικές απώλειες. Αυτός ο τύπος απάτης απαιτεί συχνά ισχυρή εποπτεία της μισθοδοσίας και τακτικούς ελέγχους.