Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις παραμένει χαμηλή
Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις καθημερινές δραστηριότητες των επιχειρήσεων παραμένει χαμηλή, πάρα την ανοδική τάση που παρατηρείται στην ενσωμάτωσή της, σύμφωνα με την έρευνα που διενήργησε η Dialectica.
Στην έρευνα The Global AI Business Landscape συμμετείχαν πάνω από 1.300 επιχειρήσεις με τζίρο άνω του μισού δισ. δολαρίων σε Ευρώπη και ΗΠΑ, και με κύκλο εργασιών άνω των 100 εκατ. δολαρίων παγκοσμίως. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας της Σχολής Διοίκησης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κου Γιώργου Δουκίδη.
Συγκεκριμένα, περίπου το 70% των επιχειρήσεων χρησιμοποιεί εφαρμογές ή και εργαλεία που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη κατά την παραγωγική διαδικασία. Παράλληλα, μέσα από την έρευνα αναδεικνύεται το χαμηλό ποσοστό αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης οπού μόλις το 20% των επιχειρήσεων αυτοματοποιεί το 5% των εργασιών του. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κο Δουκίδη: «Οι επιδόσεις τους αναμένεται να βελτιωθούν εντυπωσιακά τα επόμενα έτη, επειδή προβλέπεται ότι μέχρι το 2025 το 40% θα αυτοματοποιεί άνω του 20% των εργασιών του».
Επιπρόσθετα, αναφορικά με την επίτευξη των στρατηγικών στόχων των επιχειρήσεων, η έρευνα διαπίστωσε ότι τα κίνητρα πίσω από την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης αφορούν συχνά τη βελτιστοποίηση λειτουργιών αλλά και τη μείωση κόστους, ωστόσο το βασικό ζητούμενο σε ποσοστό που αγγίζει το 90% είναι η αύξηση της παραγωγικότητας. Η αυξανόμενη ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης αποδεικνύει τη στρατηγική της αξία σε ποικίλους τομείς, με επιχειρήσεις σε όλον τον κόσμο να συνεχίζουν να επενδύουν στο ΑΙ για να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να καινοτομούν σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον.