Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Εκτεθειμένες οι ΜμΕ σε κυβερνοεπιθέσεις
H ταχεία ανάπτυξη της τεχνολογίας και η ραγδαία εξέλιξη του διαδικτύου κάνουν ακόμα πιο απαραίτητη την άμυνα απέναντι σε κυβερνοεπιθέσεις. Στην Ελλάδα, οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις εκτιμούν ότι υπάρχουν κίνδυνοι, ενώ μόνο οι μισές έχουν σχέδιο αντιμετώπισης πιθανής κυβερνοεπίθεσης, αν και ακόμη το ποσοστό των ελληνικών επιχειρήσεων που έχουν δεχτεί κάποια επίθεση είναι ιδιαίτερα χαμηλό. Αυτά δείχνουν οι έρευνες αναφορικά με την κυβερνοασφάλεια των επιχειρήσεων, η οποία αποτελεί βασικό πρόβλημα στη νέα ψηφιακή εποχή.
Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών, κάθε 10 δευτερόλεπτα συμβαίνει μία επίθεση κακόβουλου λογισμικού (ransomware), ενώ παγκοσμίως το 37% των επιχειρήσεων που δέχτηκαν κυβερνοεκφοβισμό το 2022 ήταν μικρομεσαίες. Μάλιστα, το κόστος του κυβερνοεγκλήματος το 2025 εκτιμάται ότι θα φτάσει στα 10,5 τρισ. δολάρια. Στην Ελλάδα, το 6,9% των ελληνικών επιχειρήσεων προχώρησαν ήδη σε επικαιροποίηση της στρατηγικής κυβερνοασφάλειας τον περασμένο χρόνο.
Την ίδια στιγμή, το 92% των επιχειρήσεων που επενδύουν σε ανθρώπινο δυναμικό, διαδικασίες και τεχνολογία έχουν περισσότερες πιθανότητες εντοπισμού και αντιμετώπισης των κυβερνοαπειλών. Έχει αποδειχθεί διεθνώς ότι οι τέσσερις στις δέκα μικρομεσαίες επιχειρήσεις που υφίστανται απώλεια δεδομένων δεν επαναλειτουργούν.
Πανελλαδική έρευνα σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα για την ασφάλειά τους στο διαδίκτυο, την οποία διενήργησε η Metron Analysis, για λογαριασμό της Vodafone, έδειξε ότι το 1/3 των ελληνικών εταιρειών ανέφερε περιστατικά κυβερνοεπίθεσης ή κυβερνοεγκλήματος που αφορούσαν κυρίως παραπλανητικά e-mails, καθώς και κακόβουλο λογισμικό ή hacking κοινωνικών δικτύων και e-mails, αλλά και παραβίαση προσωπικών δεδομένων πελατών σε μικρότερο ποσοστό. Μάλιστα, από τις επιχειρήσεις που αντιμετώπισαν κυβερνοεπίθεση, οι δύο στις τρεις θεωρούν ότι είναι πολύ πιθανό να επαναληφθεί και στο μέλλον, με το 21% να έχει απευθυνθεί στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο.