Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Διασύνδεση του gov.gr με το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών «Μίτος»
Της Αφροδίτης Μπαλίδου
Μια νέα εποχή στην πρόσβαση των πολιτών στη δημόσια πληροφορία που αφορά στις δημόσιες υπηρεσίες και διαδικασίες εγκαινιάζει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσω της πιλοτικής διασύνδεσης του gov.gr με το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος». Συγκεκριμένα, στην αρχική σελίδα κάθε ψηφιακής υπηρεσίας στο gov.gr σταδιακά θα προστίθεται σύνδεσμος, ο οποίος θα παραπέμπει στα στοιχεία και στην αναλυτική περιγραφή της διαδικασίας, όπως αυτή είναι καταγεγραμμένη στον «Μίτο».
Με τον τρόπο αυτό, πραγματοποιείται μία βασική διασύνδεση μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου και δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να μπορούν να αναζητούν εύκολα και απλά κάθε λεπτομέρεια σχετικά με τη διαδικασία εξυπηρέτησής τους.
Ήδη περισσότερες από τριάντα υπηρεσίες του gov.gr έχουν ενεργοποιήσει την παραπομπή στον «Μίτο». Ανάμεσα σε αυτές είναι η έκδοση εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης, η έκδοση πιστοποιητικών δημοτολογίου και ληξιαρχικών πράξεων, η αίτηση επιδόματος ανεργίας, η απόδοση ΑΦΜ σε φυσικό πρόσωπο, το επίδομα παιδιού, το αντίγραφο ποινικού μητρώου και η αίτηση για την έκδοση άδειας πολιτικού γάμου.
Υπενθυμίζεται ότι το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» παρουσιάστηκε και τέθηκε σε πιλοτική λειτουργία στις αρχές του περασμένου Ιουλίου. Σχεδιάστηκε και διαμορφώνεται από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και υλοποιείται τεχνικά από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας ΑΕ (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Μέσα σε λιγότερους από πέντε μήνες, έχουν δημοσιευτεί περισσότερες από 2.000 διαδικασίες, για τις οποίες οι πολίτες μπορούν να αναζητήσουν στάδια υλοποίησης, φυσικά ή/και ψηφιακά σημεία εξυπηρέτησης, αριθμό δικαιολογητικών, εκτιμώμενο χρόνο και κόστος διεκπεραίωσης. Επιπλέον, πάνω από 2.500 ακόμα διαδικασίες βρίσκονται σε στάδιο επεξεργασίας, έγκρισης ή δημοσίευσης και σύντομα θα είναι προσβάσιμες από τους πολίτες.