Skip to main content

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

11 March 2022 09:01

Γιατί αποτυγχάνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ελληνικών επιχειρήσεων

Του Γιώργου Καλούμενου

Η σωστή χρήση των δεδομένων (data) και της τεχνολογίας, αλλά και η συνεχής παρακολούθηση και μέτρηση της προόδου είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες στην πορεία μετασχηματισμού μίας επιχείρησης, και η μη τήρησή τους ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την αποτυχία του εγχειρήματος σε πολλές ελληνικές εταιρείες.

Σε έναν μετασχηματισμό η αφετηρία πρέπει να είναι τα προϋπάρχοντα προβλήματα της επιχείρησης και όχι οι τεχνολογικές λύσεις που αναζητούν πρόβλημα. Συνήθως, μια εξωτερική απειλή ή εσωτερική κρίση βοηθά στον μετασχηματισμό, καθώς ο φόβος μειώνει την αντίσταση στην αλλαγή και τη χωρίς λόγο πολυφωνία.

Τα στοιχεία αυτά παρέθεσε ο Δρ Ανδρέας Αθανασόπουλος, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Group Chief Transformation Officer, Digital & Retail, Eurobank Holdings, σε εκδήλωση του Κέντρου Αριστείας του ΣΕΒ με τίτλο Δημιουργική Ηγεσία: Πώς (δεν) αποτυγχάνουν οι μετασχηματισμοί των επιχειρήσεων.

Σχετικά με τους λόγους αποτυχίας των μετασχηματισμών, ένας από τους σημαντικότερους είναι οι ανέφικτοι στόχοι που έχουν τεθεί από την εκάστοτε επιχείρηση, προκειμένου να δικαιολογηθεί η υψηλή επένδυση που αναπόφευκτα απαιτείται.

Σύμφωνα με τον Ανδρέα Αθανασόπουλο, για να πετύχει ο όποιος μετασχηματισμός, είναι απαραίτητο πριν ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την υλοποίησή του, η επιχείρηση να έχει εντοπίσει και να έχει κατανοήσει το «purpose» (σκοπό) της, το οποίο είναι πολύ πιο βαθύ και διαφορετικό από το «mission» (αποστολή) και το «vision» (όραμα) της.

Ακόμη, αναφέρθηκε σε έξι παράγοντες που είναι κρίσιμοι για την επιτυχία ενός μετασχηματισμού: ο καθορισμός μίας ξεκάθαρης και ολοκληρωμένης στρατηγικής, η δέσμευση στην ηγεσία τόσο από τα ανώτερα, όσο και τα μεσαία στελέχη, η τοποθέτηση των σωστών ανθρώπων στις σωστές θέσεις, η υιοθέτηση μιας ευέλικτης νοοτροπίας διοίκησης, η συνεχής παρακολούθηση και μέτρηση της προόδου προς τον μετασχηματισμό, καθώς και η σωστή χρήση των δεδομένων (data) και της τεχνολογίας.

Δίνοντας στη συνέχεια παραδείγματα από τον τραπεζικό τομέα, ο ομιλητής έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι υπάρχουν δύο σημεία πίεσης: η ανάγκη να μετασχηματιστεί το σύστημα (τραπεζικό) και η ανάγκη το σύστημα να βοηθήσει την κοινωνία να μετασχηματιστεί. «Η αλλαγή δεν θα πρέπει να αφορά τους λίγους μέσα στον οργανισμό, αλλά το σύνολο του οργανισμού». ενώ επεσήμανε πως «όταν ξεκινήσει ο μετασχηματισμός δεν πρέπει ποτέ να κοιτάξουμε πίσω». Η μεγάλη επιτυχία του μετασχηματισμού, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι να δώσει λύση σε πραγματικά προβλήματα που αντιλαμβάνονται όλοι, τόσο οι εργαζόμενοι, όσο και οι πελάτες μιας επιχείρησης.

Τεύχος 26

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ