Skip to main content
2 October 2023 05:55

Αύξηση τζίρου για το e-commerce στην Ευρώπη

Μία θετική χρονιά για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη θα είναι το 2023, με την αξία των B2C online αγορών να αυξάνεται ποσοστιαία κατά 8%. Εάν επιβεβαιωθεί αυτή η εκτίμηση, σημαίνει ότι ο κύκλος εργασιών του B2C ηλεκτρονικού εμπορίου θα ξεπεράσει φέτος τα 970 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με το ΣΕΠΕ, σε απόλυτους αριθμούς, οι online B2C πωλήσεις στην Ευρώπη ήταν μεν αυξημένες περίπου στα 900 δισ. ευρώ από 849 δισ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα (καταγράφοντας άνοδο κατά 6%). Ωστόσο, οι υψηλότερες τιμές ήταν ο κύριος μοχλός στην αύξηση του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, οι μόνες περιοχές χωρίς πτώση των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου πανευρωπαϊκά το 2022 ήταν η Ανατολική Ευρώπη με +5% και η Νότια Ευρώπη με +13%. Στο μεταξύ, η Δυτική Ευρώπη είναι μακράν η μεγαλύτερη περιοχή, κατέχοντας το 67% του συνολικού κύκλου εργασιών B2C στην Ευρώπη για το 2022. Ακολουθεί η Νότια Ευρώπη, με μερίδιο μόλις 16%. Η Κεντρική Ευρώπη (8%), η Βόρεια Ευρώπη (7%) και η Ανατολική Ευρώπη (2%) έχουν σημαντικά χαμηλότερο μερίδιο στον συνολικό κύκλο εργασιών B2C ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το Ηνωμένο Βασίλειο κατέχει σήμερα το υψηλότερο μερίδιο ηλεκτρονικών αγορών (95%), ακολουθούμενο από την Ολλανδία (92%), τη Νορβηγία (92%), τη Δανία (90%) και την Ελβετία (90%). Το χαμηλότερο μερίδιο των online αγοραστών βρέθηκε στο Μαυροβούνιο (31%), τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη (39%), την Αλβανία (49%) και τη Βουλγαρία (49%).

Ο ρόλος των νέων τεχνολογιών: Στο μεταξύ, σημαντική δείχνει να είναι η συμβολή των νέων τεχνολογιών στην αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου πανευρωπαϊκά. Η τεχνολογική πρόοδος σε 5G, AR/VR, ψηφιακά πορτοφόλια και νέες λύσεις καταστημάτων, όπως SaaS, εκτιμάται ότι θα συνεχίσουν να λειτουργούν ως οδηγός βαθύτερης διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Η εικόνα στην Ελλάδα: Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας και τα στοιχεία της Eurostat, στην Ελλάδα οι διαδικτυακές πωλήσεις B2C συνεχίζουν να αυξάνονται διαρκώς από τα 7,5 δισ. ευρώ το 2019 κατά 8-10% ετησίως, με εκτιμώμενο κύκλο εργασιών 17,33 δισ. ευρώ το 2023. Το ηλεκτρονικό εμπόριο, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΝΤ για το E-GDP, ακολουθεί με ποσοστό συμμετοχής 7,9% την αύξηση του ΑΕΠ στην Ελλάδα.

Αντίστοιχα, οι Έλληνες διαδικτυακοί καταναλωτές συνεχίζουν να αυξάνονται από το 51% το 2019, στο 70% το 2022 και στο 75% το 2023.

Τεύχος 361

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ