Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Αυτό είναι το νέο Twitter
Η εξαγορά του Twitter από τον Elon Musk και οι πρώτες του αμφισβητούμενες κινήσεις, ωθούν πολλούς χρήστες να αποχωρήσουν από την πάλαι ποτέ κυρίαρχη πλατφόρμα ενημέρωσης και να δημιουργήσουν ένα νέο ψηφιακό «σπίτι».
Το πλέον πιθανό είναι αυτό να αποτελέσει η εφαρμογή Mastodon, η διοίκηση της οποίας ανακοίνωσε πως πλέον μετράει πάνω από 655.000 χρήστες με περισσότερους από 230.000 να έχουν ενταχθεί μόλις την τελευταία εβδομάδα, ενώ 70.000 εγγράφηκαν την ακριβώς επόμενη ημέρα αφότου ο Musk οριστικοποίησε την εξαγορά του Twitter.
To Mastodon μετρά 6 χρόνια ζωής και αυτοχαρακτηρίζεται ως ένα δίκτυο που δεν τίθεται «προς πώληση» και στο οποίο οι χρήστες μπορούν δημιουργήσουν ή να επιλέξουν τη δικιά τους κοινότητα με δικούς τους όρους και προϋποθέσεις.
Σε γενικές γραμμές, το Mastodon δεν διαφέρει ριζικά από το Twitter. Οι χρηστές δύνανται να προσθέτουν ετικέτες σε χρήστες, να κάνουν like σε αναρτήσεις, να αναδημοσιεύσουν περιεχόμενο, να μοιραστούν πολυμέσα και να ακολουθήσουν άλλους λογαριασμούς.
Παρόλα αυτά, το Mastodon – σε αντίθεση με το Twitter – λειτουργεί με ανεξάρτητους διακομιστές. Δηλαδή, αντί για μια κεντρική πλατφόρμα, όπως έχει το Twitter, το Mastodon αποτελείται από ανεξάρτητους διακομιστές ανάμεσα στους οποίους πρέπει να διαλέξουν οι χρήστες. Στην πράξη αυτό σημαίνει πως το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ένας νέος χρήστης είναι να επιλέξει έναν διακομιστή (server), ανάλογα με τη γεωγραφική του θέση ή τα ενδιαφέροντά του, που θα τον εντάξει σε μια αρχική κοινότητα. Φυσικά, η επιλογή αυτή δεν δεσμεύει τις επιλογές του εσαεί, καθώς θα έχει τη δυνατότητα να βλέπει και να αλληλεπιδρά ελεύθερα με το περιεχόμενο και άλλων κοινοτήτων. Ανάλογα με τον διακομιστή που επιλέγει ο εκάστοτε χρήστης, το username του θα τροποποιείται ανάλογα. π.χ. εάν ένας χρήστης επιλέξει τον διακομιστή του Ηνωμένου Βασιλείου, το username του θα συνοδεύεται από την κατάληξη .uk.
Ακόμα, εν αντιθέσει με το Twitter το Mastodon δεν προτείνει λογαριασμούς προς ακολούθηση στους χρήστες του. Για να βρείτε έναν νέο χρήστη από τον ίδιο διακομιστή μπορείτε να τον ψάξετε στη μπάρα αναζήτησης πληκτρολογώντας αποκλειστικά το όνομά του, αλλά αν βρίσκεται σε διαφορετικό server, θα χρειαστείτε την πλήρη διεύθυνσή του (με την κατάληξη).
Επιπλέον, το Mastodon εγγυάται πως θα εμφανίζει όλες τις αναρτήσεις με τη σειρά με την οποία κοινοποιήθηκαν και μόνο από άτομα που ακολουθεί ο χρήστης. Τέλος, προς το παρόν τουλάχιστον, το Mastodon δεν στηρίζεται σε διαφημίσεις.
Το κοινό εμφανίζεται διχασμένο: Από τη μία, κάποιοι κάνουν λόγο για μια εξαιρετική πλατφόρμα που δεν εμπίπτει στην «λογοκρισία» του Twitter, ενώ από την άλλη, κάποιοι χρήστες δυσκολεύονται σημαντικά να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας, χαρακτηρίζοντάς την «αδέξια».