Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Αυξάνονται οι καθυστερημένες πληρωμές σύμφωνα με έρευνα της EOS
Μία στις πέντε εταιρείες βιώνει οικονομικά προβλήματα επειδή οι πελάτες τους καθυστερούν ή δεν πληρώνουν καθόλου τα τιμολόγιά τους. Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας της EOS με τίτλο European Payment Practices 2022, στην οποία συμμετείχαν 3.200 οικονομικά στελέχη από 16 ευρωπαϊκές χώρες.
Ακόμα αποτυπώθηκε πως ένας στους πέντε πελάτες στη Δυτική Ευρώπη και ένας στους τέσσερις στην Ανατολική Ευρώπη, πληρώνουν καθυστερημένα ή δεν πληρώνουν καθόλου. Μάλιστα, τα στοιχεία αυτά φαντάζουν ακόμα πιο ανησυχητικά αν αναλογιστούμε πως την ακριβώς ίδια περίοδο, οι εταιρείες είχαν αλλάξει τους όρους πληρωμής τους – προς όφελος των πελατών. Συγκεκριμένα, σε ολόκληρη την Ευρώπη, η μέση προθεσμία πληρωμής επεκτάθηκε από 33 ημέρες το 2019 σε 37 ημέρες το 2022.
Οι αιτίες που προκαλούν την παραπάνω προβληματική κατάσταση ποικίλλουν. Ο βασικός λόγος πάντως σύμφωνα με την έρευνα είναι ότι πολλοί από τους πελάτες που πληρώνουν καθυστερημένα βιώνουν τις δικές τους οικονομικές δυσκολίες. Το 60 % των εταιρειών δήλωσε ότι ο λόγος για τον οποίο οι συνεργάτες τους καθυστερούν να τις ξεχρεώσουν είναι διότι οι δεύτεροι αντιμετωπίζουν με τη σειρά τους αδυναμίες πληρωμών από τους δικούς τους πελάτες.
Ακόμα, η έρευνα έδειξε ότι άνω του 50% των εταιρειών που χρωστάνε χρήματα στους συνεργάτες τους αντιμετωπίζουν ελλείψεις κερδών, ενώ το 42% έχουν σοβαρά προβλήματα ρευστότητας. Ως αποτέλεσμα, περίπου το ένα τρίτο μείωσαν τις επενδύσεις τους ή αύξησαν τις τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.
Αναφερθείς στο μέλλον, ο CEO της EOS Group, Marwin Ramcke, δήλωσε πως «οι εταιρείες θα πρέπει να συνεχίσουν να “επαγγελματικοποιούν” τη διαχείριση των απαιτήσεών τους και τις διαδικασίες τους και να αναζητήσουν τη συνεργασία με έναν εξωτερικό συνεργάτη». Ακόμα προχώρησε λέγοντας ότι «η πώληση απαιτήσεων μπορεί επίσης να είναι μια καλή λύση».