Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Έρευνα του Ιδρύματος Vodafone για την AI στα ευρωπαϊκά σχολεία
Νέα έρευνα για την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης από τα σχολεία στην Ευρώπη πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Vodafone, αποκαλύπτοντας ένα ευρύτερο κενό στις δεξιότητες AI πανευρωπαϊκά και ένα κατακερματισμένο σκηνικό πολλών ταχυτήτων σε ό,τι αφορά την υιοθέτηση της τεχνολογίας αυτής και το γνωστικό υπόβαθρο για την ωφέλιμη αξιοποίησή της. Η έρευνα, με τίτλο «Ο αυξανόμενος ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση», διενεργήθηκε από την εταιρεία μελετών Ipsos σε επτά ευρωπαϊκές χώρες και δείγμα 7.000 μαθητών ηλικίας 12-17 ετών, με τα αποτελέσματά της να υποδηλώνουν ότι η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και των ψηφιακών εργαλείων στα σχολεία βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε σημείο καμπής.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 27% του συνολικού δείγματος αισθάνθηκε να μένει πίσω όταν κλήθηκε να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη στο σχολείο, με τα παιδιά από οικογένειες με χαμηλότερο εισόδημα να έχουν μικρότερες πιθανότητες να αναπτύξουν δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης, σε σχέση με τους συνομηλίκους τους που προέρχονται από πιο εύπορα νοικοκυριά.
Συνολικά, προκύπτει ότι το έλλειμα ψηφιακών δεξιοτήτων μεταξύ των δασκάλων, καθώς και η απουσία της τεχνητής νοημοσύνης από τα σχολεία και την εκπαιδευτική πολιτική προκαλεί ένα χάσμα δεξιοτήτων AI. Ενδεικτικά, ενώ το 74% των παιδιών που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, λιγότερα από τα μισά αισθάνονται επαρκώς προετοιμασμένα από τα σχολεία τους για να ασχοληθούν με αυτή τη νέα τεχνολογία. Η έκθεση επιβεβαιώνει ότι οι τεράστιες δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης αναγνωρίζονται ευρέως από το εκπαιδευτικό οικοσύστημα, αλλά ταυτόχρονα αποτυπώνει μη επαρκή διάθεση πόρων για την ένταξή της στη μαθησιακή διαδικασία.