Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Τα e-mails αγχώνουν τους εργαζομένους
Της Ελένης Μιχαηλίδου
Σύμφωνα με έρευνες, οι υπάλληλοι γραφείου ελέγχουν το e-mail τους 77 φορές την ημέρα, κατά μέσο όρο, κάτι το οποίο αυξάνει σημαντικά το άγχος τους.
Κάθε μήνυμα, ακόμη και αν δεν απαντηθεί την ίδια στιγμή, κοστίζει τουλάχιστον ένα λεπτό διάσπασης από την εργασία τους. Τα στοιχεία από τις μελέτες κατανομής του χρόνου εργασίας είναι αποκαλυπτικά:
• Υπάλληλοι με στρες -όπως έχει παρατηρηθεί- απαντούν στα μηνύματα τους με μεγαλύτερη ταχύτητα, αλλά με λιγότερη προσοχή.
• Όσον αφορά στις κινητές συσκευές, αυτές μπορεί να έχουν αλλάξει την εμπειρία χρήστη και τον τρόπο που αυτός αλληλεπιδρά, αλλά μάλλον σε γενικές γραμμές έχει επιβαρύνει την κατάσταση.
Η μόνη πραγματική βελτίωση θα επέλθει αν οι επιχειρήσεις αποφασίσουν να μειώσουν συνειδητά την ανταλλαγή των μηνυμάτων. Δεν μπορούν να αγνοήσουν ότι τα e-mail προκαλεί αποδεδειγμένα άγχος στους εργαζόμενους τους, κάνοντας τους δυστυχείς και ρίχνοντας την παραγωγικότητά τους, αυξάνοντας έτσι τα λάθη. Για να το πετύχουν αυτό πρέπει να βελτιώσουν τις διαδικασίες αποφάσεων και να κάνουν περισσότερες συναντήσεις, είτε στο γραφείο είτε μέσω διαδικτύου.
Ωστόσο, η μεγαλύτερη αλλαγή που πρέπει να γίνει, προκειμένου το e-mail να μην καταδυναστεύει τους εργαζομένους είναι να αλλάξουμε τον τρόπο που το αντιμετωπίζουμε. Με άλλα λόγια να απαλλαγούμε από εκείνο το νευρικό «τικ» να ελέγχουμε τα μηνύματα μας συνεχώς.