Skip to main content
28 June 2024 05:41

Ηλεκτρονικά αντίγραφα δελτίου ταυτότητας

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η ΚΥΑ που ρυθμίζει τη διαδικασία έκδοσης ψηφιακού αντιγράφου ταυτότητας. Σύμφωνα με την απόφαση, έχοντας υπόψη την ανάγκη ελαχιστοποίησης της διακίνησης και τήρησης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των πολιτών από πολλαπλές υπηρεσίες σε πολλαπλάσια αντίγραφα και την κατάργηση της υποχρέωσης των Ελλήνων πολιτών να υποβάλλουν φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας κατά τις συναλλαγές με φορείς του δημοσίου τομέα, θεσπίζεται η έκδοση με ηλεκτρονικό τρόπο αντιγράφου δελτίου ταυτότητας μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.

Το ψηφιακό αντίγραφο δελτίου ταυτότητας Ελλήνων πολιτών δημιουργείται σε ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω του gov.gr. Χρήστες της εφαρμογής είναι υπάλληλοι των φορέων του δημόσιου τομέα, οι οποίοι είναι αρμόδιοι για τη διεκπεραίωση των σχετικών διοικητικών διαδικασιών. Για τη δημιουργία του ψηφιακού αντιγράφου δελτίου ταυτότητας, οι δημόσιοι υπάλληλοι εισάγουν στην εφαρμογή:

• Το όνομα της διαδικασίας, για την οποία ζητείται το αντίγραφο. Η διαδικασία δύναται να επιλεγεί από κατάλογο διαδικασιών, που παρέχεται μέσω διαλειτουργικότητας με το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών ΕΜΔΔ «Μίτος», για τη διεκπεραίωση των οποίων απαιτείται αντίγραφο ταυτότητας.

• Ο αριθμός πρωτοκόλλου του αιτήματος του πολίτη.

•Ο αριθμός δελτίου ταυτότητας του πολίτη.

• Τα τρία πρώτα γράμματα του επωνύμου, του ονόματος και του πατρωνύμου του πολίτη.

• Το έτος γέννησης του πολίτη.

Προϋπόθεση για την έκδοση είναι η επαλήθευση από την εφαρμογή της ορθότητας των στοιχείων, καθώς και της ισχύος του δελτίου ταυτότητας του πολίτη μέσω διαλειτουργικότητας με το Μητρώο Δελτίων Ταυτοτήτων Ελλήνων Πολιτών της Ελληνικής Αστυνομίας.

ΤΕΥΧΟΣ 537

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ